کد خبر: 1177208
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
نماینده ولی فقیه خراسان شمالی:
در سالروز شهادت شهید صارمی و گرامیداشت روز خبرنگار جمعی از مدیران، خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن غبارروبی و گلباران مزار شهدا استان با محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی و حجت الاسلام نوری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد دیدار کردند.
سهیلا سعیدی

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، حجت‌الاسلام نوری، نماینده ولی فقیه خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان با تاکید بر اینکه ویژگی بسیار مهم خبرنگار، امانت داری در نقل خبر می‌باشد، گفت: در بازخوانی قصه محرم دو مجموعه تاثیرگذار بودند، گروهی که جنگیدند، تلاش کردند و در راه احیاء دین خون دادند و گروه دوم کسانی که پیام‌رسان اتفاقات کربلا بودند.

وی بیان کرد: اگر مجموعه اول تنها می بودند، قطعاً حادثه کربلا آنچنان که باید تاثیرگذار نمی‌شد. 

نماینده ولی فقیه خراسان شمالی اعلام نمود: امروز هم قصه نهضت انقلاب، اغتشاشات اخیر، شهیدان مدافع حرم و خیلی موارد دیگر وجود دارد که خبرنگار نقش بسیار مهمی در بیانشان خواهد داشت. 

وی اشاره کرد: خبرنگار نقشی در تصمیم‌سازی برای مسئولین و نظام سیاسی را دارا می‌باشد و تاثیر بسیاری در تصمیمات تصمیم گیران جامعه دارد.

حجت‌الاسلام نوری چند ویژگی بسیار مهم خبرنگاران که باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند را اینگونه بیان کرد: اولین ویژگی بسیار مهم امانت داری در نقل خبر می‌باشد، ویژگی‌های دیگر به ترتیب مسئولیت‌پذیری، تعهد دینی و استقلال و عدم وابستگی است.

حرکت قلم خبرنگاران در مسیر تحول و امید آفرینی

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی در این دیدار، خبرنگاران را از ارکان مهم شتاب بخشی اهداف خود و توسعه استان دانست و بیان کرد: دفاتر روابط عمومی در دستگاه های اجرائی همزمان دفتر خبرنگاران می‌باشد و این تعامل باید صمیمانه تداوم یابد.

استاندار خراسان شمالی بر پیگیری جدی مطالبات و حل مشکلات خبرنگاران تاکید داشته و افزود: به صورت دستوری به دستگاه های اجرایی استان، موضوع پیگیری مطالبات ابلاغ خواهد شد.

وی در جهت پیگیری مسکن خبرنگاران گفت: برای حوزه مسکن خبرنگاران هیچ عذری جهت کوتاهی در آن را نمی پذیرم.

حسین نژاد افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بتوانند از تمام خبرنگاران برای حضور در جلسات دعوت کنند اما موضوع تبعیض و دعوت از عده ای خاص از خبرنگاران را توصیه نمی کنم.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت همه اصحاب رسانه استان استفاده شود تا جهاد تبیین و امید آفرینی را شاهد باشیم.

وی به مانور بزرگ سیاسی انتخابات اشاره و بیان کرد: حضور مردم و مشارکت حداکثری با قلم رسانه ها در انتخابات رقم خواهد خورد زیرا قلم خبرنگاران می تواند در جهت امید آفرینی و اطلاع رسانی به مردم از دسیسه های دشمنان بکار رود.

استاندار خراسان شمالی در پایان سخنان خود اظهار داشت: هدف اصلی ما پیگیری مطالبات مردم استان است و با تدبیر دستگاه های اجرایی خواسته ها را پیگیری می کنیم.

در ابتدای نشست صمیمانه با استاندار خراسان شمالی، خبرنگاران مطالبات و مشکلات خود را بیان نموده و خواستار رفع مشکلات در این عرصه شدند.

رسانه رابط میان مردم و مسئولین می باشد

در ادامه تقی صادقی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این نشست صمیمانه گفت: روز ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی، سلسله نورانی شهیدان، در طول تاریخ می باشد.

وی بیان کرد: رسالت شهید صارمی در جبهه حق علیه باطل روایت اتفاقات آن زمان برای آیندگان بود.

صادقی با بیان اینکه در استان تنها شهید خبرنگار، شهید امانی را داریم، گفت: خبرنگاران برای بیان حق از هیچ چیزی جز خدا واهمه ندارند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: ایستادگی و مبانی خبرنگاران در جبهه حق به ویژه در این روزها که در جنگی ترکیبی و نرم قرار داریم، ستودنی بوده است.

صادقی افزود: رسانه رابط میان مردم و مسئولین می باشد، اصحاب رسانه باید در چند جبهه همزمان بجنگند و ما مسئولین بایستی گوش شنوایی برای رهنمودها باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار